Johor bahru

8 augustus 2014 - Johor Bahru, Maleisië

Dan zit je dus in ongeveer anderhalf uur aan de andere kant van Maleisie (het zuiden) waar t zo op t eerste gezicht niet veel anders oogde. Wel opvallend was de enorme grijze massa boven in de lucht.....die even later inderdaad naar beneden stortte....en gelukkig wel weer op hield toen we bij t Legoland hotel waren gearriveerd! Wat een hotel zeg! Uiteraard overal lego, van poppetjes achter de receptie, tot fruit bij de fruitschaal, van immense poppen bij de ingang tot nog grotere bouwwerken in maleisisch miniland! Echt mooi gemaakt! Overal zagen we dieren in de perkjes, en er waren verschillende attracties zoals draken en technischlego achtbanen, en einstein gemaakt van duplo, tot aan ridders op en in t kasteel, maar ook de attracties zelf dus erg knap gemaakt.

Dachten we alles gezien te hebben, waren we het hotel nog niet echt ingeweest, behalve de lobby dan met alle legostukken waar iedereen mee speelde, van jong tot oud. Het restaurant stond ook vol met enorme legopoppen gemaakt uit meerdere kleinere stukken. Zelfs de schilderijen waren van lego. Maar mooier nog was de kamer! In het adventure thema! Waar we meteen op schattenjacht gingen door te tellen hoeveel dieren er op bepaalde dingen zoals de vloer en het stapelbed stonden, waardoor we een code zouden krijgen waarmee we de zwaar bewaakte kluis open konden krijgen...... Oeps dat duurde toch iets langer dan gedacht, aangezien we de zwarte schorpioenen niet echt goed konden vinden. Die zaten namelijk onder t bed.....

Overal in de kamer hingen mn jungle dieren/insecten..... Verder lag er duplo en in de kluis chima lego!

De lift was wel t mooiste; een muur behangen met legofiguren, discomuziek, en een discobal met gekleurde lampen. Dinne danste meteen mee! Nog nooit gezien zo' n lift, maar wel erg vet en cool, en dat niet alleen volgens de kinderen.... Lekker even dansen in een hotellift....

Wat wil een kind nog meer? Nog meer nachten blijven, maar dat vonden we toch iets te prijzig al hebben we toch stiekem gechecked of er nog kamers leeg waren, maar de overweging te blijven werd al snel afgeketst, want alles was volgeboekt....

dus na wat heen en weer gesurf op t internet nu in een of ander golf resort een half uurtje verderop beland waar de kindjes al dromen en wij zometeen ook!

morgen hier rustig zwemmen en na de lunch vertrekken we dan richting Mersing waar we na een nachtje in een wat minder luxe inn, meteen de boot kunnen pakken (die we inmiddels ook gereserveerd hebben) naar pulau tioman. Daar verwachten we helemaal geen internet dus zal t hierna weer een tijdje stil zijn. Wat we wel verwachten is erg weinig aangezien er ook erg weinig is.... We zullen zien.... En we laten uiteraard als we terug zijn meteen weer wat horen tenzij t eerder lukt....