Pulau lang tengah

8 augustus 2014 - Pulau Lang Tengah, Maleisië

Wauw, was onze eerste gedachte toen we bij t parelwitte strand met een zomers muziekje werden verwelkomt met natte doekjes en een energiedrankje!!!

dat was een zeer fijn welkom na een toch wat heftig schommelende boottocht op de zuid chinese zee.....

chinees was de rest van de week ook: de enige touristen waren wij en nog meestal een of twee andere gezinnen.... De rest chinees chinees en Lang! Hoe Lang? Zelfs als je de receptie belde namen ze op met ni hao.

het buffet bestond ook alleen maar uit KOUD chinees eten...... Maar gelukkig was de service erg goed en kregen we voor de kinderen meteen al wat anders aangeboden, westers met een chinees tintje dat wel....

ondanks het eten wat toch veel van de dag daar bepaalde hebben we het heerlijk gehad met erg heet weer als ook onweer en regenbuien, en was het na een week vooral voor de kinderen moeilijk om weg te gaan. Ze huilden flink tijdens de boottocht terug naar het vaste land. Maar ja, wat wil je ook, als je de hele dag kunt zwemmen en af en toe een spectaculaire boottrip kunt maken.

elke dag hebben we gesnorkeld!

we hebben haaien, zo groot als Dinne, schildpadden zo groot als Kalle (maar veel breder uiteraard) gezien, zelfs Nemo kwam voorbij zwemmen, maar ook krabben en zeekomkommers gezien, en natuurlijk heel veel andere gekleurde vissen en gekleurd koraal!! Onderweg zagen we zelfs ook nog dolfijnen springen!

de kinderen hebben inmiddels weinig watervrees meer over, want ze zwemmen en duiken zelfs zo het water in! Wat zijn we trots als we dat zien!! Kalle maakt met name letterlijk en figuurlijk grote sprongen, en Jerra doet lekker alles na, zeker als ze haar zwemvest aanheeft. Wel even schrikken als je denkt het vest nog aan te hebben en dat niet zo blijkt. Gelukkig stond mamma ernaast!

Verder heerlijk biertjes op t balkon kunnen drinken s avonds als de kindjes sliepen en daarbij aan de relatie gesleuteld.

de laatste avond hebben we het zowaar bont kunnen maken door in "de kroeg"wat te drinken, maar zijn wel meteen Dinne haar fles vergeten.... gelukkig kon die de volgende dag nog worden opgespoord.

Evenals het pakketje uit Nederland met Dinne haar speciale voeding; duurde even voor het er was, maar we zijn er allemaal superblij mee, en vooral met de verrassing ( een grote zak drop) die erbij zat. Dank dank dank!! Dinne hoeft nu minder te spugen dan met de Australische melk die ze overigens erg lekker leek te vinden!

De boottocht terug was minder heftig. Wat eigenlijk aan de ene kant prima was, maar ook jammer want de andere boottochten was het ook wel erg leuk als we met een enorme vaart over en op de golven klapten!

Eenmaal terug op het vaste land weer even wennen aan de volgende stad, zie het volgende bericht later....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl